Hemmaladdare för snabbladdning av elbil

6 kW 2-fas Typ 1 och Typ 2 laddare

Äntligen finns en intelligent laddare på marknaden där laddtiden minskar upp till 74 % vid användande av 2 faser, 400 V(16A). Vår EVSE laddbox har en inbyggd transformator som skapar en ”superfas” på 250 volt och 24 A.
En perfekt hemmaladdare som klarar sig med endast 16 A säkringar. Exempel: 250 V x 24 A =6 kW.
13A per fas =26 A (med förluster blir det 24A).
Utmärkt laddbox som passar till alla Elbilar, speciellt bra för elbilar som endast tar emot enfas laddning (AC/AC)
Passar till Typ 1 Japanska bilar Nissan Leaf, Mitsubishi PHEV, Miev, Hyundai Ioniq med flera.
Och Typ 2 Europa BMW I3, E Golf eller USA Tesla.

Mer detaljerad information om laddaren kan du läsa här

  • Laddning med 2 faser på 13 A var. Det betyder att man inte behöver en avancerad

    kostsam installation för att ladda din bil.
  • Accelev laddboxen laddar 24 A med mindre ampere per fas.
  • Din bil laddas på betydligt kortare tid när du laddar hemma – laddtiden kan minska upp till 74 %.
  • Laddboxen har en lastavkännare det vill säga när hushållet förbrukar mycket el (te.x bastun, värmepump, köks ugnen os.v är påslagna) så känner boxen av den högre belastningen på ditt hushåll och ser då till att inte säkringen går. Den ser då till att du inte blir utan full laddad bil nästa gång du vill ut och köra.
  • Flyttbar laddare, kräver ej installation. Endast sätta i kontakten.
  • Laddaren är berättigad till 50 % stöd via Naturvårdsverket från 1.2.2018, ansök nu och få stödet.
  • Mer info finns här.

 

Accelev är dessutom unik eftersom den kan användas till alla elbilar med att enkelt byta mellan olika kontakter. Byt enkelt ut ingående strömkabel (10 A, 16 A, 32 A). Utgående kabel typ 1 eller typ 2.

Enkelt system att byta kontakter. Vrid och lås.

  • Typ 1 (japan bilar, Nissan Leaf, Mitsubishi PHEV, Miev et.c) eller typ 2 (Europa, BMW I3, E Golf eller USA Tesla).
  • Även ingående ledarkabel är enkel att byta.
  • koppla enkelt in i en 400 V kontakt, 16 A eller gör en fast installation och utnyttja ladda hemma stödet.
Accelev sköter balanseringen av ditt batteri på ett smart sätt- allt styrs via en elektronik enhet så att livslängden på batterierna ökar.

 

 

 

Laddhastigheter

Grön markering = största förbättring.

Brand
Type / Max power
Phases used
Max real power
Max real power at 16A
Max real power withAccelev 6.0kW
Gain of speed [%]
3 h charge will be now withAccelev:
Audi A3 e-tron
Type 2 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
Audi Q7 e-Tron
Type 2 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
Audi Q7 e-Tron
Type 2 / 7.2kW
2
6,8
3,4
BMW 225xe PHEV
Type 2 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
BMW 330e PHEV
Type 2 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
BMW i3
Type 2 / 7.2kW
1
6,8
3,4
6,0
74,4
1h 40m
BMW i3 2017+
Type 2 / 11kW
3
11,0
11,0
BMW i8
Type 2 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
BMW X5
Type 2 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
Chevrolet Volt
Type 1 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
Citroen C-Zero
Type 1 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
Fiat 500e
Type 1 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
Honda Accord PHEV
Type 1 / 7.2kW
1
6,8
3,4
6,0
74,4
1h 40m
Hyundai IONIQ
Type 2 / 7.2kW
1
6,8
3,4
6,0
74,4
1h 40m
Hyundai IONIQ PHEV
Type 2 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
Kia Soul EV
Type 1 / 7.2kW
1
6,8
3,4
6,0
74,4
1h 40m
Kia Optima PHEV
Type 2 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
Kia Niro PHEV
Type 2 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
Mercedes B-Class Electric
Type 2 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
Mercedes s550 PHEV
Type 2 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
Mercedes C350 PHEV
Type 2 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
Mitsubishi i-MieV
Type 1 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
Mitsubishi Outlander PHEV
Type 1 / 3.3kW
1
3,0
3,0
3,6
19,6
2h
Nissan Leaf single charger
Type 1 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
Nissan Leaf
Type 1 / 7.2kW
1
6,8
3,4
6,0
74,4
1h 40m
Nissan Leaf 2018+ EU
Type 2 / 7.2kW
1
6,8
3,4
6,0
74,4
1h 40m
Nissan e-NV 200
Type 1 / 7.2kW
1
6,8
3,4
6,0
74,4
1h 40m
Peugeot iOn
Type 1 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
Renault Fluence
Type 1 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
Renault Kangoo Electric
Type 1 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
Renault Zoe
Type 2 / 43kW
3
40,0
11,0
Porsche Cayenne S E-hybrid
Type 2 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
Porsche Panamera S E-hybrid
Type 2 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 30m
Tesla Model S
Type 2 / 22kW
3
21,0
11,0
Tesla Model S 2016+
Type 2 / 16kW
3
16,0
11,0
Tesla Model X
Type 2 / 22kW
3
21,0
11,0
Tesla Model X 2016+
Type 2 / 16kW
3
16,0
11,0
Tesla Model S USA
Type 1 / 22kW
1
21,0
3,4
6,0
74,4
1h 40m
Tesla Model S 2016+ USA
Type 1 / 16kW
1
16,0
3,4
6,0
74,4
1h 40m
Tesla Model X USA
Type 1 / 22kW
1
21,0
3,4
6,0
74,4
1h 40m
Tesla Model X 2016+ USA
Type 1 / 16kW
1
16,0
3,4
6,0
74,4
1h 40m
Toyota Prius Plug-in
Type 1 / 2.0kW
1
2,0
2,0
2,3
16,3
2h 35m
Toyota Prius IV Plug-in
Type 2 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 35m
Opel Ampera E
Type 1 / 7.2kW
1
6,8
3,4
4,0
16,3
2h 35m
Opel Ampera
Type 1 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 35m
Volkswagen e-Golf
Type 2 / 7.2kW
1
6,8
3,4
6,0
74,4
1h 40m
Volkswagen Golf GTE
Type 1 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 35m
Volkswagen e-up!
Type 2 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 35m
Volvo XC90
Type 2 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 35m
Volvo V60 PHEV
Type 2 / 3.6kW
1
3,4
3,4
4,0
16,3
2h 35m