Hemmaladdare för snabbladdning av elbil

6 kW 2-fas Typ 1 och Typ 2 laddare

Äntligen finns en intelligent laddare på marknaden där laddtiden minskar upp till 74 % vid användande av 2 faser, 400 V(16A). Vår EVSE laddbox har en inbyggd transformator som skapar en ”superfas” på 250 volt och 24 A.
En perfekt hemmaladdare som klarar sig med endast 16 A säkringar. Exempel: 250 V x 24 A =6 kW.
14A per fas =28 A (med förluster blir det 24A).
Utmärkt laddbox som passar till alla Elbilar, speciellt bra för elbilar som endast tar emot enfas laddning (AC/AC)
Dessutom avlastar man hushållet eftersom man inte lägger hög förbrukning på en fas utom man nyttjar 2 faser.
Nytt för 2019 är en 8 kw EVSE , den kräver 32 A europa kontakt och 20 A huvudsäkring
Passar till Typ 1 Japanska bilar Nissan Leaf, ,Kia E Niro, Jaguar I -Pace, Hyundai Ioniq , Kona med flera.
Och Typ 2 Europa BMW I3, E Golf eller USA Tesla.

Mer detaljerad information om laddaren kan du läsa här

Manual för ACCELEV

Egenskaper

  • Laddning med 2 faser på 14 A var. Det betyder att man inte behöver en avancerad

    kostsam installation för att ladda din bil.
  • Accelev laddboxen laddar 24 A med mindre ampere per fas.
  • Din bil laddas på betydligt kortare tid när du laddar hemma – laddtiden kan minska upp till 74 %.
  • Laddboxen har en lastavkännare det vill säga när hushållet förbrukar mycket el (te.x bastun, värmepump, köks ugnen os.v är påslagna) så känner boxen av den högre belastningen på ditt hushåll och ser då till att inte säkringen går. Den ser då till att du inte blir utan full laddad bil nästa gång du vill ut och köra.
  • Flyttbar laddare, kräver ej installation. Endast sätta i kontakten.

 

Accelev är dessutom unik eftersom den kan användas till alla elbilar med att enkelt byta mellan olika kontakter. Byt enkelt ut ingående strömkabel (10 A, 16 A, 32 A). Utgående kabel typ 1 eller typ 2.

Enkelt system att byta kontakter. Vrid och lås.

  • Typ 1 (japan bilar, Nissan Leaf, Kia E Niro, Jaguar I -Pace,  etc) eller typ 2 (Europa, BMW I3, E Golf eller USA Tesla).
  • Även ingående ledarkabel är enkel att byta.
  • koppla enkelt in i en 400 V kontakt, 16 A eller gör en fast installation .
Accelev sköter balanseringen av ditt batteri på ett smart sätt- allt styrs via en elektronik enhet så att livslängden på batterierna ökar.

 

 

 

Laddhastigheter

Grön markering = största förbättring.

Brand Type / Max power Phases used Max real power (MRP) MRP at 16A MRP with Accelev 6.0kW Gain of speed [%] 3h charge will be now with Accelev:
Audi A3 e-tron Type 2 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
Audi Q7 e-Tron Type 2 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
Audi Q7 e-Tron Type 2 / 7.2kW 2 6,8 3,4
BMW 225xe PHEV Type 2 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
BMW 330e PHEV Type 2 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
BMW i3 Type 2 / 7.2kW 1 6,8 3,4 6,0 74,4 1h 40m
BMW i3 2017+ Type 2 / 11kW 3 11,0 11,0
BMW i8 Type 2 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
BMW X5 Type 2 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
Chevrolet Volt Type 1 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
Citroen C-Zero Type 1 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
Fiat 500e Type 1 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
Honda Accord PHEV Type 1 / 7.2kW 1 6,8 3,4 6,0 74,4 1h 40m
Hyundai IONIQ Type 2 / 7.2kW 1 6,8 3,4 6,0 74,4 1h 40m
Hyundai IONIQ PHEV Type 2 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
Kia Soul EV Type 1 / 7.2kW 1 6,8 3,4 6,0 74,4 1h 40m
Kia Optima PHEV Type 2 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
Kia Niro PHEV Type 2 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
Mercedes B-Class Electric Type 2 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
Mercedes s550 PHEV Type 2 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
Mercedes C350 PHEV Type 2 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
Mitsubishi i-MieV Type 1 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
Mitsubishi Outlander PHEV Type 1 / 3.3kW 1 3,0 3,0 3,6 19,6 2h
Nissan Leaf single charger Type 1 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
Nissan Leaf Type 1 / 7.2kW 1 6,8 3,4 6,0 74,4 1h 40m
Nissan Leaf 2018+ EU Type 2 / 7.2kW 1 6,8 3,4 6,0 74,4 1h 40m
Nissan e-NV 200 Type 1 / 7.2kW 1 6,8 3,4 6,0 74,4 1h 40m
Peugeot iOn Type 1 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
Renault Fluence Type 1 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
Renault Kangoo Electric Type 1 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
Renault Zoe Type 2 / 43kW 3 40,0 11,0
Porsche Cayenne S E-hybrid Type 2 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
Porsche Panamera S E-hybrid Type 2 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 30m
Tesla Model S Type 2 / 22kW 3 21,0 11,0
Tesla Model S 2016+ Type 2 / 16kW 3 16,0 11,0
Tesla Model X Type 2 / 22kW 3 21,0 11,0
Tesla Model X 2016+ Type 2 / 16kW 3 16,0 11,0
Tesla Model S USA Type 1 / 22kW 1 21,0 3,4 6,0 74,4 1h 40m
Tesla Model S 2016+ USA Type 1 / 16kW 1 16,0 3,4 6,0 74,4 1h 40m
Tesla Model X USA Type 1 / 22kW 1 21,0 3,4 6,0 74,4 1h 40m
Tesla Model X 2016+ USA Type 1 / 16kW 1 16,0 3,4 6,0 74,4 1h 40m
Toyota Prius Plug-in Type 1 / 2.0kW 1 2,0 2,0 2,3 16,3 2h 35m
Toyota Prius IV Plug-in Type 2 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 35m
Opel Ampera E Type 1 / 7.2kW 1 6,8 3,4 4,0 16,3 2h 35m
Opel Ampera Type 1 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 35m
Volkswagen e-Golf Type 2 / 7.2kW 1 6,8 3,4 6,0 74,4 1h 40m
Volkswagen Golf GTE Type 1 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 35m
Volkswagen e-up! Type 2 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 35m
Volvo XC90 Type 2 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 35m
Volvo V60 PHEV Type 2 / 3.6kW 1 3,4 3,4 4,0 16,3 2h 35m